مشکل با عزت نفس | درمان هوشمندانه
15474
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-15474,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge | toptheme,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

مشکل با عزت نفس

مشکل با عزت نفس

بالا بودن عزت نفس در حال حاضر بسیار مشاهده می شود. کوکایین در دهه 80 — یک درمان جدید شگفت انگیز برای تمام بیماری ها ، به طور معجزه اسایی بدون هیچ عوارض جانبی خطرناک تلقی میشد. عزت نفس گاو مقدس و گوساله طلایی فرهنگ ماست. هیچ چیز بالاتر از عزت نفس نیست ، و هیچ عزت نفسی نمی تواند بیش از حد بالا باشد. ناتالین برندن ، توضیح دهنده برجسته عزت نفس ، این سوال را مطرح می کند : “ایا این امکان وجود دارد که بیش از حد عزت نفس داشته باشیم ؟” و پاسخ واضحی می دهد : “نه ، امکان ندارد ، امکان ندارد کسی سلامت فیزیکی بیش از حد داشته باشد. ”

عزت نفس چیست ؟

عزت گذاشتن به چیزی بدین معنی است که اعتقاد بالایی از ان داشته باشیم. داشتن عزت نفس بالا یعنی داشتن اعتقاد عالی از خود. این عقیده عالی معمولا بر اساس رتبه بندی بالایی از خود به عنوان یک فرد است ، و این رتبه بالا بر اساس عملکرد واقعی خود است. دو دیدگاه مشهور از عزت نفس وجود دارد. یک از نظریات این است که برای افراد خوب است که در مورد خودشان احساس خوبی داشته باشند ،صرف نظر از اینه چگونه انها واقعا خوب یا بد عمل می کنند. اگر انها به شدت خود را تحسین کنند ، به طور خودکار بهتر عمل خواهند کرد — و حتی اگر بهتر عمل نکنند ، خوب، حداقل احساس خوشحالی خواهند کرد. این نظریه در سال های اخیر به عنوان یک روش اموزشی ، “برنامه درسی عزت نفس” ، برای متقاعد کردن دانش اموزان شگفت انگیز و “ویژه” وقف شده است. به لحاظ اموزشی ، نتایج نا امید کننده ای به دست اورده است.

رویکرد دیگر عزت نفس به نظر می رسد که از طرف ازادی خواهان محبوب است. این رویکرد ، عزت نفس را به عنوان چیزی به دست اوردنی نشان می دهد. اگر ما بهتر عمل کنیم ، درباره خودمان احساس بهتری خواهیم داشت. ما به خودمان امتیاز بیشتری می دهیم ، و این باعث خواهد شد که ما احساس بهتری داشته باشیم. احساس بهتر ، پاداش روانی ما برای عمل کردن بهتر است. معمولا ، همچنین به نظر می رسد این باعث می شود ، ما به نوبه خود حتی بهتر عمل کنیم

در نگاه اول ، این دو رویکرد به نظر اشتراکات کمی دارند ، اما در بررسی دقیق تر ، اولین رویکرد معمولا تبدیل به یک نوع دوم می شود. معلمی که سعی می کند عزت نفس بالا را در دانش اموزان پرورش دهد ، معمولا نمی گوید : “احساس خوبی داشته باشید ، مهم نیست چه کار بدی انجام دادید!” در عوض ، معلم عمدا استاندارها را کاهش می دهد ، بنابراین دانش اموزان با موفقیت بسیار کم تمجید زیادی به دست می اورند ، در حالی که کار ضعیف یا متوسط می تواند به عنوان کافی یا بهتر پذیرفته شود. و توضیح دهندگان کسب کردن عزت نفس ، زمانی که با این واقعیت که بسیاری از افراد با مقایسه عملکرد خود با بعضی از ایده ال ها خود را بدون اینکه احتیاج باشد بدبخت می کنند ، همچنین به انها توصیه می کنند که استاندارهای خود را پایین بیاورند ، بنابراین انها در استانه پایین تر موفقیت احساس بهتری می کنند.

بنابراین ، در عمل، هر دو رویکرد ایجاد عزت نفس یک موضوع مشترک دارند : یک شخص قضاوت می کند که عملکرد خوبی دارد ، و سپس او اعتقاد زیادی از خودش ، نه تنها از عملکرش ، شکل می دهد. سپس در حال تفکر کردن فکر می کند که چه شخص فوق العاده ای است. سپس او احساس خوشحالی می کند ، و حتی بهتر عمل می کند.

شک و تردید ها در مورد عزت نفس بالا

روانپزشکان، سیاستمداران، مربیان و رهبران مذهبی همه در این جنبش فرا خوانده شده اند تا کاری کنند مردم در مورد خودشان احساس بهتری داشته باشند. عزت نفس بالا پودر سحر و جادوی دلرباست که ارادت و نزاکت را به گانگستر های نوجوانان شهر های داخلی و همچنین سعادت و تحقق را به زنان خانه دار افسرده ارائه می دهد.

بسیاری از درمانگران و معلمان مذهبی اعتماد به نفس پایین را به عنوان عامل اصلی اختلالات عاطفی، اعتیاد، روابط ضعیف، عدم یادگیری در مدرسه، سوء استفاده از کودکان و میزبان بسیاری از بیماری های دیگر خیلی سریع تشخیص می دهند. با این حال شواهد در جهت دیگر را نشان می دهد. با این حال شواهد جهت دیگر را نشان می دهد.

مطالعات مربوط به از سیگار کشیدن تا خشونت ، همراه با بررسی جامع از تمام ادبیات عزت نفس ، ته تنها به داشتن فواید عزت نفس بالا شک می کند ، بلکه نشان می دهد که حتی ممکن است مضر باشد.

روانشناسان دانشگاه ایالتی آیووا عزت نفس بالا را با شکست در ترک سیگار مرتبط می دانند. “افراد با عزت نفس بالا با پذیرش اینکه رفتار انها ناسالم یا غیر عاقلانه است مشکل دارند” ، نوشته محقق فردریک گیبونز

مطالعه ای که توسط چارلز کراوتامر ، در مجله تایم محبوب شده ، به بررسی مفاهیم 13 ساله بریتانیا ، کانادا ، ایرلند ، کره ، اسپانیا و امریکا پرداخته است. هر یک ازمایشات استاندار ریاضی را انجام دادند.

 

بدون دیدگاه

ارسال یک دیدگاه